Τρίτη 1 Ιουλίου 2008

Η ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Χαλκίδα 1/7/08
ΣΟΦΙΑ ΝΤΟΥΡΟΥ Νομαρχιακή Σύμβουλος

Η ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ και τα μέτρα που έχει πάρει η Νομαρχία τέθηκε ως θέμα από τη ΝΑΣ στο τελευταίο Ν.Σ. Ο κ. Νομάρχης και ο πρόεδρος του Ν.Σ. αρνήθηκαν να το συζητήσουν, να μας ενημερώσουν για τις ανάγκες που προκύπτουν.
Το ότι αρνούνται να το συζητήσουν σημαίνει απλά δυο πράγματα. Ή δεν έχουν κάνει τίποτα ή δεν το θεωρούν «δικό τους» «αυτοδιοικητικό» ζήτημα όπως συνηθίζουν να λένε. Ό,τι από τα δυο και να συμβαίνει δείχνει το μέγεθος της ανευθυνότητας και την λογική , την πολιτική με την οποία προσεγγίζουν τον ρόλο της αυτοδιοίκησης.
Πάντως δεν επικαλέστηκαν ζήτημα χρόνου για να ετοιμάσουν το θέμα για συζήτηση, γιατί αν ήταν τέτοιο θα τον έχουν μέχρι και το επόμενο Συμβούλιο. Ελπίζουμε να μην τους αναγκάσει ο ίδιος Εγκέλαδος και για την Εύβοια για να συζητήσουμε το θέμα γιατί τότε οι ευθύνες τους θα είναι τραγικές.

ΕΜΕΙΣ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Είμαστε χώρα σεισμογενής . Άρα η αντισεισμική προστασία και θωράκιση - όπως άλλωστε και όλα τα ζητήματα που αφορούν στις υποδομές και την πρόληψη - δεν μπορεί να είναι μια τεχνοκρατική διαδικασία, αλλά πρώτα και κύρια πολιτική επιλογή.


Όμως τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ επειδή υπηρετούν πιστά την πολιτική που αυξάνει το καπιταλιστικό κέρδος δεν διαθέτουν πόρους για την επίλυση των λαϊκών προβλημάτων και στην αντισεισμική θωράκιση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αμφισβητεί το πλαίσιο εμπορευματοποίησης της γης, της λαϊκής κατοικίας, των δημόσιων έργων, στηρίζει την "αυτοτέλεια" της Αυτοδιοίκησης, υποσκάπτοντας την αναγκαία και απαιτούμενη κεντρική κρατική ευθύνη και αρμοδιότητα σε τομείς όπως και η Αντισεισμική Προστασία.
Μετά από τους σεισμούς εκατοντάδες οικογένειες σεισμοπλήκτων αφέθηκαν στην τύχη τους, οι υπεύθυνοι για εκατοντάδες θανάτους και τραυματισμούς έμειναν ατιμώρητοι, χιλιάδες κτίρια δεν έχουν ελεγχθεί ακόμη και σήμερα.

Ζητάμε από τη Ν.Α. Εύβοιας να αναδείξει το ζήτημα της πρόληψης και αντισεισμικής θωράκισης ως μείζον έργο προστασίας του λαού άρα να το θεωρήσει και ως έργο ανάπτυξης.

Μέσα σε ένα πλαίσιο όμως όπου η γη, η λαϊκή στέγη, τα δημόσια έργα δε θα αποτελούν εμπορεύματα. Με έναν κεντρικό σχεδιασμό αξιοποιώντας τους Ενιαίους αποκλειστικά Κρατικούς Φορείς στους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, όπως οι μεταφορές, οι κατασκευές, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες θα αντιμετωπίζονται κοινωνικά ζητήματα.
• Απαιτούμε άμεσα τη συγκρότηση ενός Ενιαίου Φορέα Αντισεισμικής Θωράκισης, στον οποίο θα υπαχθούν οι διαφορετικές δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί. Τη γενναία χρηματοδότηση απ' τον κρατικό προϋπολογισμό. Τη συγκρότηση δημόσιου φορέα κατασκευών για την υλοποίηση των έργων αντισεισμικής θωράκισης.
• Υπάρχει ανάγκη ενημέρωσης, ετοιμότητας και ορθολογικής συμπεριφοράς πριν, κατά και μετά το σεισμό. Κρίνεται αναγκαίο να γίνεται μια εθνική άσκηση αντισεισμικής ετοιμότητας κάθε χρόνο.
• Δημιουργία Ομάδων άμεσης παρέμβασης σε πόλη, κάθε χωριό, κάθε γειτονιά.
• Πιστή τήρηση του εκάστοτε ισχύοντος Ελληνικού Αντισεισμικού Κανονισμού καθώς και σχολαστική τήρηση του μητρώου κτιρίων. Απαιτούμε προσεισμικό έλεγχο μεγάλων δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων και την αποκατάστασή τους, όπου αυτό χρειάζεται ή την αντικατάστασή τους από άλλα κτίρια. Συνεχείς, ουσιαστικοί και αποτελεσματικοί έλεγχοι των κτιρίων, με προτεραιότητα σε Παιδικούς Σταθμούς, Σχολεία, Νοσοκομεία και ιδρύματα Πρόνοιας, Δημόσια και Δημοτικά κτίρια, μεγάλους εργασιακούς χώρους και χώρους συνάθροισης και διασκέδασης κόσμου και νεολαίας.
• Να οργανωθούν κατάλληλα οι όποιοι ελεύθεροι χώροι, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για έκτακτες ανάγκες.
• Να βρεθούν και να οργανωθούν αποθηκευτικοί χώροι για υλικά πρώτων βοηθειών και αναγκών.
• Κατάλληλη πληροφόρηση των κατοίκων για τα προγράμματα έκτακτων αναγκών.
• Εξειδίκευση κατά τομείς των σχεδίων τύπου «Ξενοκράτης», αφού επαναξιολογηθούν.
• Την ανάπτυξη της έρευνας, τη σύνταξη μικροζωνικών μελετών και μελετών γεωλογικής καταλληλότητας που θα λαμβάνονται υπόψη στον πολεοδομικό σχεδιασμό, στον καθορισμό όρων δόμησης, της μελέτη των κτιρίων και έργων υποδομής.
• Τη σύνταξη μελετών χωροθέτησης των μεγάλων έργων και των σημαντικών εγκαταστάσεων που να λαμβάνουν υπόψη το σεισμικό κίνδυνο της περιοχής.
• Ουσιαστική κρατική στήριξη και γενναία χρηματοδότηση - από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, τα παρακρατηθέντα έσοδα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης - για την αντισεισμική προστασία και την ενίσχυση των Δημόσιων Φορέων που είναι αρμόδιοι.
• ΟΧΙ στην ιδιωτική ασφάλιση των κτιρίων (σεισμόσημο) και σε κάθε μορφή σύμπραξης του Δημοσίου με το μεγάλο κεφάλαιο, διότι δημιουργείται ένα ακόμα πεδίο κερδοσκοπίας. ΟΧΙ σε πρόσθετα τέλη και φόρους στους εργαζόμενους, με πρόσχημα την αντισεισμική προστασία.
• Προγράμματα Αντισεισμικής «αγωγής». Ιδιαίτερο βάρος να δοθεί στα σχολεία και στους μικρούς μαθητές.
• Συγκρότηση και υλοποίηση συγκεκριμένων σχεδίων άμεσης αντίδρασης, γρήγορης εκκένωσης και διαφυγής σε περίπτωση σεισμού.
• Ειδικό σχέδιο για την πρόσβαση από και προς τα νοσοκομεία και τους άλλους φορείς άμεσης επέμβασης (ΕΚΑΒ, ΕΜΑΚ, Πυροσβεστική κλπ.).
• Μέτρα ελέγχου και αποτελεσματική αντιμετώπιση κατασκευαστικών ή άλλων επικίνδυνων αυθαιρεσιών όπως διαφημιστικές πινακίδες, κεραίες, προσθήκες αιθουσών ή γκρέμισμα μεσοτοιχιών. Πεζοδρόμια ασφαλή, επαρκή, χωρίς κάγκελα και μπάρες που αποτελούν εμπόδια σε περίπτωση διαφυγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: