Τρίτη 26 Αυγούστου 2008

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΗΤΗΡΙΩΝ

Υποχρεωτική ενημέρωση επιβάλλει η ΕΕ στις αεροπορικές εταιρείες για πλήρη στοιχεία των τελικών τιμών των εισιτηρίων
"Από το προσεχές φθινόπωρο, κάθε αερομεταφορέας υποχρεούται να ενημερώνει τον επιβάτη για την τελική τιμή, στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται λεπτομερή στοιχεία για τους ναύλους, τους φόρους, τους φόρους αεροδρομίου και τις άλλες δαπάνες, τέλη και επιβαρύνσεις, συμπεριλαμβανομένων των επιβαρύνσεων καυσίμου και των τελών ασφαλείας".
"H χρέωση των αποσκευών δεν προσφέρει τίποτα το σημαντικό στην εξοικονόμηση καυσίμων των αεροπλάνων και επομένως η Κομισιόν δεν προτίθεται να επέμβει στις εμπορικές επιλογές των εταιριών ως προς το θέμα αυτό", απάντησε ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος, Αντόνιο Ταγιάνι, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μανώλη Μαυρομμάτη.
Ο Έλληνας ευρωβουλευτής είχε επισημάνει την πρόσφατη απόφαση αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών για χρέωση όχι μόνο του υπέρβαρου αλλά και των επιπλέον αποσκευών των επιβατών, ενώ ανέφερε ότι υπάρχουν εταιρείες που χρεώνουν και την πρώτη αποσκευή.

Έχοντας υπόψη το ενεργειακό πρόβλημα και την τιμή των καυσίμων και δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα εφαρμόζουν νέες μεθόδους για εξοικονόμηση καυσίμων, όπως για παράδειγμα μεγαλύτερη διάρκεια της πτήσης, ζήτησε να πληροφορηθεί εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι η χρέωση των αποσκευών θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση και αν προτίθεται να προτείνει παρόμοια μέτρα και στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις εντός της ΕΕ.

Στην απάντησή της, η Κομισιόν υπογραμμίζει ακόμα ότι η επιλογή της χρέωσης ή μη των αποσκευών ανήκει στην σφαίρα της εμπορικής στρατηγικής των αερομεταφορέων, όπως εξάλλου και άλλες πρακτικές, π.χ. η χρέωση ορισμένων υπηρεσιών ή συμπληρωματικών δαπανών.

Ενδέχεται, λοιπόν, ορισμένες εταιρίες να προβλέπουν μια τέτοια χρέωση προκειμένου να αποθαρρύνουν τους επιβάτες από τη συνήθεια του να ταξιδεύουν με πολλές αποσκευές και, ταυτόχρονα, να περιορίσουν το βάρος στο διαμέρισμα αποσκευών, εξέλιξη που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ενέργειας. Ωστόσο, η εξοικονόμηση αυτή δείχνει να είναι ελάχιστη και δεν φαίνεται ότι το γεγονός και μόνο της πληρωμής υπέρβαρου θα μπορούσε να έχει τέτοιες θετικές συνέπειες. Αντίθετα, συνάγεται από την πείρα ότι τέτοιες συμπληρωματικές δαπάνες θα συνδέονται με άλλες σκοπιμότητες, ιδίως δε με αυτήν της μείωσης του χρόνου απόσβεσης του κόστους των αεροπλάνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: