Παρασκευή 25 Ιουλίου 2008

O κ.Γιώργος Μαρίνος



Την ασύδοτη δράση των ακτοπλόων εφοπλιστών, που με τη στήριξη της κυβέρνησης και του νομοθετικού πλαισίου που έχει εκπονηθεί στην ΕΕ αποκομίζουν τεράστια κέρδη σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, κατήγγειλε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος. Η Ερώτηση αφορούσε το ύψος των αυξήσεων των εισιτηρίων, την ποιότητα του στόλου, αλλά και τις ελλιπείς συνδέσεις των νησιωτικών περιοχών.
Τοποθετούμενος για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης καμώθηκε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει απλώς ρόλο «τροχονόμου», υποστηρίζοντας ότι «έχει ένα ρυθμιστικό ρόλο όσον αφορά την ακτοπλοΐα, τη διαμόρφωση των τιμών, αλλά και τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Το λέω αυτό, γιατί με ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής πολιτικής ήδη από το 2001 οι δρομολογήσεις, όπως γνωρίζετε, είναι ελεύθερες και οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων επίσης διαμορφώνονται ελευθέρως». Μόνο που αυτή η πολιτική έχει συνδιαμορφωθεί στην ΕΕ και με τη σύμφωνη γνώμη των ελληνικών κυβερνήσεων. Ειδικά για το θέμα των αυξήσεων στα εισιτήρια ισχυρίστηκε προκλητικά ότι «η αναπροσαρμογή η οποία έγινε, έγινε στα επίπεδα του 8%, κάτι το οποίο αθροιστικά ισοδυναμεί με τον πληθωρισμό».
Ανταπαντώντας στους ισχυρισμούς του υπουργού Ναυτιλίας, ο Γιώργος Μαρίνος υπογράμμισε: «Η πολιτική της κυβέρνησης, όπως άλλωστε και η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ γεννάει χρυσά αυγά για το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η ακτοπλοΐα, ένας στρατηγικής σημασίας τομέας, είναι στα χέρια των εφοπλιστών και έχει απελευθερωθεί για να υπηρετηθούν καλύτερα οι ανάγκες τους. Εχει απελευθερωθεί με ευθύνη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και των άλλων κομμάτων που είναι υπέρ της ελεύθερης κίνησης του κεφαλαίου, της Συνθήκης του Μάαστριχτ».
«Ποιο είναι το αποτέλεσμα;
• Μεγάλα κέρδη για τους εφοπλιστές. Οι πέντε μεγαλύτερες εταιρείες μετράνε το 2007 καθαρά κέρδη 145 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ εταιρείες επιδοτούνται π.χ. με 70 εκατ. ευρώ το 2008 για να καλύψουν τις λεγόμενες άγονες γραμμές.
• Μεγάλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, αύξηση που την περίοδο π.χ. 2001-2008 φτάνει το 400% στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία ή 300% στη γραμμή Πειραιάς - Νάξος. Το ταξίδι με το ακτοπλοϊκό είναι ήδη απαγορευτικό για το χαμηλό εισόδημα των λαϊκών οικογενειών.
• Εντατικοποίηση της δουλειάς για τους ναυτεργάτες, υποβάθμιση εργασιακών, ασφαλιστικών, μισθολογικών δικαιωμάτων.
• Εχουμε γερασμένα, επικίνδυνα πλοία, το 26% των οποίων είναι πάνω από 33 χρόνων, με σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
• Προβλήματα τακτικής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ τους.
Αυτή είναι η κατάσταση», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ και πρόσθεσε: «Η λειτουργία του καρτέλ είναι ο κανόνας. Δηλαδή δεν πρόκειται για παραβίαση των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού, όπως ισχυρίζονται οι υποστηριχτές της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Αυτό είναι μύθος. Γιατί ο ανταγωνισμός οδήγησε στα μονοπώλια και τα κάνει πιο επιθετικά».
Γι' αυτό, κατέληξε ο Γ. Μαρίνος, «χρειάζεται οργανωμένη, συντονισμένη πάλη, που θα διεκδικεί ασφαλείς, φτηνές, σύγχρονες, τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που θα είναι στα χέρια και στην υπηρεσία των λαϊκών δυνάμεων. Οι εφοπλιστές και η πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντά τους είναι το παλιό που αντιστέκεται. Αυτό πρέπει να συνειδητοποιηθεί πλατύτερα για να γίνει ο αγώνας πιο αποτελεσματικός».

Δεν υπάρχουν σχόλια: