Πέμπτη 28 Αυγούστου 2008

Tροχαία ατυχήματα, ώρα μηδέν:

43.000 νεκροί ετησίως στην Ευρώπη των 27!



Tην έντονη ανησυχία του για τα όλο και υψηλότερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ εξέφρασε, απευθυνόμενος με ερώτησή του στην Επιτροπή, ο Ευρωβουλευτής της Nέας Δημοκρατίας, Mανώλης Aγγελάκας. Tο καταμετρημένο ποσοστό των τροχαίων, οι κύριες αιτίες των ατυχημάτων αυτών, η συνολική οικονομική επιβάρυνση που έχει προκληθεί εξαιτίας τους ανά κράτος μέλος, καθώς και τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που λαμβάνει η ΕΕ για την οδική ασφάλεια απετέλεσαν τον πυρήνα των ερωτημάτων του κ. Aγγελάκα στα οποία απάντησε ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Antonio Tajiani



Αναφορικά με το ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων, o κ. Tajiani διευκρίνησε ότι η Επιτροπή διαθέτει αναλυτικές στατιστικές για τα τροχαία ατυχήματα, τα οποία και δημοσιεύονται στον ιστοχώρο της[1] ενώ, μεταξύ άλλων, αναπτύσσει και μια Ευρωπαϊκή Βάση Δεδομένων για Τραυματισμούς[2]. Οι κύριες αιτίες των ατυχημάτων, υπογραμμίζει η Επιτροπή, είναι η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ από τους οδηγούς καθώς και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.



Σχετικά με το συνολικό οικονομικό κόστος των τροχαίων σε κάθε κράτος μέλος η Επιτροπή αναφέρεται σε έκθεση του Κοινοβουλίου (2001), η οποία εκτιμά στο 2% του AΕΠ της ΕΕ/15, το άμεσο και έμμεσο κόστος της έλλειψης οδικής ασφάλειας για την κοινωνία. "Στην Ευρώπη των 27 ο αντίστοιχος αριθμός είναι περίπου 43.000 νεκροί", κρούει τον κώδωνα του κινδύνου η Επιτροπή δια στόματος Tajiani.



Ως εκ τούτου πολλαπλά είναι τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που σχεδιάζει η Επιτροπή προς την κατεύθυνση μιας αποτελεσματικής οδικής ασφάλειας στους ευρωπαίους πολίτες. H «ευρωπαϊκή ημέρα για την οδική ασφάλεια», το «φόρουμ νέων για την οδική ασφάλεια» καθώς και η παρακολούθηση της ανάπτυξης του ευρωπαϊκού παρατηρητηρίου για την οδική ασφάλεια, αποτελούν ορισμένες μόνο από τις πρακτικές πρόληψης και ενημέρωσης της Επιτροπής. Σε νομοθετικό δε επίπεδο, εκτός από μια οδηγία για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών, η Επιτροπή παρουσίασε πρόσφατα και πρόταση οδηγίας με σκοπό τη διευκόλυνση της διασυνοριακής συνεργασίας για τον έλεγχο και τις κυρώσεις των σοβαρότερων παραβάσεων[3]. Προετοιμάζονται, επίσης, πολλά κείμενα στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς, ενώ έχουν αναληφθεί και άλλες πρωτοβουλίες που αφορούν θέματα, όπως είναι η ικανότητα οδήγησης[4]. Tέλος, η Επιτροπή εξετάζει ήδη την κατάρτιση ενός 4ου προγράμματος δράσης για την οδική ασφάλεια, προκειμένου να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο οι προσπάθειες των τελευταίων ετών.



Mε αφορμή την απάντηση της Επιτροπής αλλά και την αυξητική τάση των τροχαίων ατυχημάτων που παρατηρείται στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, ιδιαίτερα κατά τις μαζικές εξόδους των διακοπών, ο Έλληνας Ευρωβουλευτής Mανώλης Aγγελάκας δήλωσε: "Πέραν των ευρωπαϊκών μέτρων και των μέτρων της Πολιτείας ιδιαίτερη σημασία διαδραματίζει και η ατομική συνείδηση του πολίτη: οδηγούμε με συντηρητικές ταχύτητες, φοράμε ζώνη ασφαλείας, κάνουμε τακτικό σέρβις στο αμάξι μας, δεν οδηγούμε υπό την επήρρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, τηρούμε τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, σταματάμε στην άκρη του δρόμου, αν αισθανθούμε άσχημα κατά την οδήγηση, δίνουμε με το παράδειγμά μας μαθήματα καλής οδικής συμπεριφοράς και στα παιδιά μας· κι επιτέλους, ας καταρρίψουμε τα ταμπού μας κι ας "καταδώσουμε" τους φονιάδες των αυτοκινητοδρόμων: θα σώσουμε ζωές!"

Δεν υπάρχουν σχόλια: